9 Mart 2013 Cumartesi

Hazırlayan BoATurkey , , , , | 07:44 Yorum yok





*****ÇEVİRİLERİ BLOGDAN ÇIKARMAK YASAKTIR!*****

''Doğal hissettiren birşeyler yapmak istiyorum''

──「Only One」geçen sene Kore'de piyasaya sürülen albümün çıkış şarkısı.Albümümü yaparkenki hedefin neydi?

Hurricane Venus'a kadar olanki tüm çalışmalarım güçlü bir savaşçı-kadın imajı taşıyor o yüzden daha doğal olan birşeyler ortaya koymak istedim.Bugünlerde Electro moda ama aslen daha uzun yer eden iyi sözleri olan iyi melodiler.Güçlü basit şarkıalr.

── Sonsuza dek süren etkileyicilikleri var.

Evet aynen öyle sonsuza dek sürüyor.İyi şarkılar ortaya çıkarabilmenin püf noktası Pop'a odaklanmak.Gösterişli,performans ağırlıklı şarkılardansa insanların dinleyebileceği ve iyi hissedecekleri şarkılar yapmak istedim.

── Kapak fotoğrafları da dekoratif köstümleri olan Hurricane Venus'dan oldukça farklı

Tamamen farklı bir insan değil mi? Geriye dönüp Hurricane Venus'e bakınca aslında bayağı korkutucu (haha)

── Doğal konsepte kaymanın sebebi nedir?

Bence Kore'deki yarışma programı Kpop Star'da jüri olmanın verdiği etki.İnsanlar beni prgramda izleyince bana daha çok ilgi duymaya başladılar...Bence Kore halkının benim ilk kez sade bir makyajla oturup konuştuğumu görüyor.

── Ondan önce tek gördükleri şarkıcı BoA'ydı değil mi?

Evet.Önceden ağır makyajlıydım.O yüzden ''ahh demek BoA'nın yüzü aslen böyleymiş'' diyen ve beni böyle görmenin aynı zamanda canlılık getirdiğini söyleyen bir sürü insan var.Ayrıca bu yaşta havalı gözükmeye çalışmaktansa doğal bir imaj takınmak çok daha iyi.Bence o havalı imaj performansımı izleyen insanlardan geliyor.O yüzden havalı görünmek için o kadar ağır makyaj yapmayıp ağır giyinmemek daha iyi.

Menajer : Aslında BoA kendisi bu zaman kadar varyetelerden kaçındı

──Demek o yüzden insanlar ilk defa bir TV programı sayesinde BoA'yı tanıma şansı yakalıyor.Ondan önce sadece yeni şarkıların promosyonunu yapmak için TV'ye çıkıyordun değil mi?

Doğru.Sadece o tarz söyleşilerim oluyordu.Yani 12 yıldır çıkışımdan beri ortada yokum. (haha) Ama belki öylesi daha iyi olurdu.TV'ye çok çıkmış olsaydım bu kadar çok karmaşa olmazdı.

Melodi ve sözler aynı anda yapıldı

── Peki Only One'ı nasıl yazdın?

Şarkıyı geçen sene Şubat ayında yazdım.Kpop Star her hafta yayınlandığı için uzun süreli olarak bir yerlere gidemiyordum o yüzden evde çokça zamanım oluyordu.Elimde de bu kadar çok zaman olunca eğlencesine şarkı yazmaya çalıştım.Güzel melodisi olan bir şarkı yazmak istedim o yüzden bir denedim ve sonuç aynen ''bu iyi olabilir bak'' şeklinde oldu. Aranjör Kim Bey de arkadaşımdı o yüzden ona ''bunu benim için düzenler misin?'' diye sordum.

── Melodi mırıltıyla mı ortaya çıktı?

Melodi ve sözler aynı anda ortaya çıktı.Parçayı hazırladım ve batari,elektronik piyano, bağlantılar ve ifadeleri sonradan yerleştirdim.Sonra da melodi hattını döşedim.Ondan sonra aranjörden şarkıda oluşturduğum görünümü ve hissiyatı  genişletmesini istedim.

── Melodik bir şarkı ama aynı zamanda müthiş de bir ritmi var.Baştan beri bunun bir dans şarkısı olmasını mı planladın?

Dans imajından çok dinlenmesi kolay bir şarkı olsun istedim ve güzel nakaratı olan bir şarkı yapmak istedim.Yumuşak bir his oluşturarak nakarat sözlerinin birçoğunun üst üste gelmesini  istedim.

İngilizce Çeviri: trianglewheel
Türkçe Çeviri: BoA Turkey

0 yorum:

Yorum Gönder

Ara