26 Ağustos 2020 Çarşamba

Hazırlayan BoATurkey , | 14:26 Yorum yok



Kwon Bo-ah 25 Ağustos 200 tarihinde, 13 yaşındayken ilk albümü olan ID; Peace B'yi yayınladı. Tam 20 yıl sonra, BoA olarak tanınan Güney Kore'nin pop yıldızı tek bir cümleye sığmayacak başarılara imza attı; Korece, Japonca ve İngilizce olmak üzere yayınladığı tonlarca albüm ve birçok hit şarkıyla ülkenin ve Asya'nın en sevilen divası oldu.


Dünyanın ikinci büyük müzik sektörü olarak bilinen Japon müzik sektörüne giriş yapan ilk Koreli sanatçı olan ve 2000'lerde Kore dalgasının Japonya'da yayılmasını sağlayan; 2009'da Billboard 200 albüm listesine ilk kez albümüyle giriş yapan BoA'nın her şeyini ortaya koyan bir kadın olarak son zamanlardaki çalışmalarıyla da sektörün zirvesindeki etkisi hala bugün bile hissediliyor. Sektördeki 20. yılını kutlamak için yeni bir albüm hazırlığında olan BoA'nın aynı zamanda Our Beloved BoA projesi altında birkaç şarkısı da Gallant, Baekhyun, Red Velvet ve Bol4 gibi sanatçıların yeniden yorumlamasıyla hayat buldu.


Yaklaşan yıl dönümü öncesi Forbes'a konuşan BoA neler üzerinde çalışıtğından, mirasından; müziğe ve performans sergileme aşkının kendisini nasıl daha birçok seneler kendisinin sahnede kalmasına vesile olacağından da bahsetti.


Tamar Herman (TH): Öncelikle, sektördeki 20. yılın kutlu olsun. Yirmi yıldız K-pop'ın önderliğini yapan hala aktif bir sanatçı olarak bu mihenk taşını elde etmek konusunda nasıl hissediyorsun?


BoA: 20 yıl olduğuna inanmak biraz güç. Çok eğlenceli oldu, bir sürü insan da benimle irtibata geçip beni kutladı. Neticede çok ilginç ve garip bir his oldu benim için.


TH: Neden garip?


BoA: Çünkü insanlar ''daha gençsin'' diyor (Gülüyor). Çok genç yaşta ve erken başladım.



Türkçe Altyazılı izlemek içn TIKLAYINIZ



TH: Dediğin gibi kariyerine çok erken başladığın için henüz çok gençsin. Peki, hayatının bu aşamasında 20. yıla erişmek nasıl bir duygu?


BoA: Açıkçası, şarkıcı olmadan önceki hayatımdan daha fazla bir süredir şarkıcıyım ve şarkıcı olma kararını da çok erken bir yaşta almıştım. İş olarak sevdiğim bir şeyi yapabildiğim için bence gerçekten çok şanslı ve nasipliyim.


TH: Bu başarıyı nasıl kutluyorsun?


BoA: Çıkacak olan albümüm üzerinde çalışıyorum ve daha önce de belirttiğim gibi, tüm hayranlarım ve şirketteki herkes beni kutluyor o yüzden benim için 20 yıl olduğu ve bu 20. yıl dönümünü kutladığım çok daha gerçekçi oldu. Ama bilirsiniz siz de, şahsen bu rakamlara çok da ehemmiyet vermemeye çalışıyorum çünkü bence henüz kariyerimde daha yapacak çok şey var ve belki de bu 30. yıla ya da daha da fazlasına götürebilir beni.


TH: Çıkacak albümün için nasıl bir beklenti içinde olmalıyız?


BoA: Üzerinde gerçekten çok çalıştım ve bir sürü insan bana ''Belki de 20. yıl albümü olduğu için şunu ya da bunu yapmalıyız özel olarak'' gibi tavsiyelerde bulundu. Ama bence özel olarak bu albümde yapmam gereken en çok beni yansıtacak, BoA'yı yansıtacak bir şey olmasıydı. Bu albümde daha çok benim şahsen yapmak istediğin bir sürü şey olacak. Bir sanatçı olarak, şu anki BoA olarak koymam gerekenler olacak içinde.


TH: Şirketin SM Entertainment djital single platformlarından Our Beloved BoA adı altında birçok K-pop şarkıcısının senin en hit olmuş şarkılarının coverlarını içeren bir seri yayınlıyor. Bu proje hakkında bu yeteneklerin senin çalışmalarına yeniden hayat vermesi hakkında neler hissediyorsun?


BoA: Benim asıl fark ettiğim bu şarkıların nasıl 2020'deki mevcut tarza uygun olarak yeniden yapıldığı ve bestenin nasıl değiştiği oldu.  Bunu görmek süperdi. Genel olarak benden küçük sanatçıların ve iş arkadaşlarımın benim şarkılarımı yeniden yorumladıklarını görmek gerçekten harika bir şey. Diğer sanatçıların şarkılarımı yeniden yorumlamasına çok alışık değilim özellikle de eski şarkılarımı o yüzden başlı başına çok süper bir şey bu. Erkek sanatçıların şarkılarımı yeniden yorumladıklarını görmek de çok alışageldiğim bir şey değil o yüzden bunları dinleyebilmek ve bunun bir parçası olabilmek benim için harika.

  


Türkçe Altyazılı izlemek için TIKLAYINIZ

TH: Gallant Only One'a İngilizce olarak yeniden can verdi. Onun bu şarkının üzerinde yeniden çalışmasını ve yeniden yaratmasını görmek nasıl bir duyguydu?


BoA: Gallant aslında eski röportajlarından birinde benim eski bir hayranım olduğunu söylemişti. Bu başlı başına klas bir şeydi benim için. Bu proje üzerinde çalıştığımız sırada Only One'ı kimin söyleyeceğine karar verirken ben kendim özellikle erkek bir sanatçı olmasını istedim. Gallant'ın bu projede yer alabilmesi çok hoş oldu. Bu şarkı için kendi sözlerini yazdı o yüzden yeniden yorumlama şeklini ve kendi tarzıyla yeniden şarkıyı şekillendirdiğine şahit olmak hakikaten muazzamdı. Bence bu versiyonu bile Gallant'ın ne kadar iyi bir sanatçı olduğunu ortaya koyuyor dolayısıyla buna şahit olmak da eşsizdi.



TH: K-pop'ın kurucularından biri olarak değerlendiriliyorsun özellikle de Japonya'da büyümesine bulunduğun katkıdan ötürü. Ayrıca Billboard 200'e albümü ilk giren K-pop sanatçısı da olmuştun. Dünyaya açıldığı zamanlarda en eski katkısı olan sanatçı olarak K-pop'ın mevcut durumu için neler düşünüyorsun?


BoA: Açıkçası benim için bu şekilde anılmak, sektörün ilk öncülerinden biri olarak ve K-pop dalgasını başlatanlardan biri olarak değerlendirilmek  bile büyük bir onur. Aslında o zamanlar daha K-pop kelimesi ortada yokken ben mesleğe başlamıştım. Her şeyden de öte, Japonya'da yaptıklarım var ve Amerika'da da promosyonlarım oldu. Bu yolu ilk açanlardan biri olduğum için çok da kolay değildi benim için. Bu şekilde tanınmış olmak şahsım adına çok büyük onur ve tabii bu noktaya kadar gelebilmiş olmak da. K-pop kendi başına çok daha büyüyen bir sektör ve tüm dünyanın odak noktası olan bir fenomen haline geldi. Umarım sadece benim açımdan değil tüm sektör açısından daha güzel müzik ortaya çıktıkça K-pop sanatçıları da çok daha iyi performanslar sahneler ve bu şekilde büyümeye devam eder.


TH: Bütün yirmi yıllık iniş-çıkışlar sırasında seni en çok motive eden şey ne oldu?


BoA: Ben yaptığım şeyi çok seviyorum; müziğimi seviyorum, performanslarımı seviyorum. Yani motivasyonum buydu.


TH: Yıllar geçtikçe müziğe ve performans sergilemeye yaklaşımın nasıl değişti?


BoA: Yıllar geçtikçe yaklaşımım çok da değişti diyemem. Bence her an ne yapmak istediğim, nasıl bir müzik yapmak istediğim ve nasıl performanslar ortaya koymak istediğim konusunda dosdoğru oldum. Kendi doğal akışında bir sanatçı olarak geliştim ve bence kariyerimin her evresine de bu şekilde yaklaştım. Özelde, performanstan bahsettiğiniz için diyorum, performanslarım ve sahnelerim çok gurur duyduğum şeyler.


Türkçe Altyazılı izlemek için TIKLAYINIZ

TH: Bugün 13 yaşındaki haline ne söylemek isterdin?


BoA: Diğer bir röportajda da söylemiştim ama o zamanki kendimi ziyaret edebilsem ya da bir şey söyleme fırsatım olsa, bu kadar kendine yüklenme, derdim.


TH: Kendin için ''çok gençtim'' demiştin. Geçmişe dönüp baktığında geç başlamış olsam daha kolay olurdu diye düşündün mü hiç?


BoA: Aslında pek sayılmaz. Çünkü benim çıkış yaptığım zamanlarda kendimi küçük görmüyordum. Ama şimdi dönüp baktığımda çok ama çok küçükmüşüm. Zaten 30'lu yaşlarımda 20. yılımı kutluyor olmam da durum kendini çok açık şekilde belli ediyor.


Türkçe Altyazılı izlemek için TIKLAYINIZ

TH: Daha şimdiden ileriyi iple çekiyorsun, peki 10,20,30 yaşlarında performans sergileyen biri olarak ileriye baktığında ne düşünüyorsun?


BoA: Aslında kariyerimin uzunluğu söz konusu olduğunda Madonna ile çok karşılaştırılıyorum. O yüzden ona bakınca nasıl aktif olduğunu ve yeni şarkılar çıkardığını, o muazzam performanslarını görüyorum. Sanırım ben de o yaşlarda o şekilde performans sergileyebilirim. Müzik sektörü değişime uğradığı için bu konuda yaşın önemli olduğunu düşünmüyorum. O kadar da önemli değil.


TH: Başladığından bu yana yirmi yıl oldu, BoA olarak mirasın sence nedir?


BoA: ''Miras'' kelimesi kariyerim açısından çok aşırı bir ifade ama bir sanatçı olarak, BoA olarak yaptığım tüm müzikler benim mirasımdır. Tüm albümlerim, müzik kliplerim ve tüm performanslarım da.


TH: Bu noktada bu kadar gençken mirasını düşünmek garip olmuyor mu?


BoA: Evet, çok tuhaf. (Gülüyor)


TH: Kariyerinde ilerlerken insanların senin hakkında ve müziğinle ilgili ne düşünmesini isterdin?


BoA: Sanırım ben yaptığı şeyde iyi olan biri olarak anılmak isterim; şarkı söylemek olsun, performans sergilemek olsun, dans olsun. Sanırım daha yapmak istediğim ve başarmak istediğim çok şey var. Bunu yapacak büyük bir şevk var içimde ve umarım kariyerimde ilerledikçe insanlar beni sanatçı olarak görür ve benden bir şeyler beklemeye devam eder.

Çeviri: BoATurkey

0 yorum:

Yorum Gönder

Ara