6 Ağustos 2012 Pazartesi

Hazırlayan BoATurkey , , | 19:11 Yorum yok
''Şirketim hep ilklerde beni deniyor.Deneme yanılmalarda hep benim kullanılmam zoruma gidiyor ama aynı zamanda birşeyleri ilk yapmanın da gururunu duyuyorum.Birini takp etmek daha kolaydır ama aynı o şekilde parlayamazsınız.''

O sadece 26 yaşında ama çoktan sektördeki 13. yılına ulaştı.BoA Kore'de 2000 yılında çıkış yaptı ve ertesi yıl Oricon ile Japonya sektörüne ayak bastı ve Oricon tahtına oturdu.

Daha sonra yüzünü Amerika'ya dönen BoA bir de film sektöründe şansını denedi.BoA adının hep 'ilk'lerde yer almasına alıştığını ve bunun kaderinin bir parçası olduğunu söylüyor. 



''Geçmişime bağımlı kalmıyorum ya da önemsemiyorum.Ne zaman talkshowa ya da bir söyleşiye katılsam bana hep yorulup yorulmadığımı soruyorlar ama bunu hakkında konuşmak hiçbir şeyi değiştirmez...Çünkü ben küçüklüğümden beri bu yoldayım,buna alıştım, o yüzden bu kadar yorgunluk beni sarsmıyor.Şuna inanıyorum ki bir başkası benim yerime dans edemeyecekse buna kendim dayanmaya devam etmeliyim.''

Şarkıcı en son yedinci lbümünü yayınladı ve bu albümde kendi yazdığı çıkış parçası Only One da bulunuyor.O tanıdık elektronik müziği kestirip attı ve akustik tarzda daha rahatlatıcı bir şarkı yaptı.Bu yeniydi ama rahatsız edici değildi ve olgundu ama aşırı değildi.

''Müziğinizi halkın görüşüne göre değil de daha kolay anlaşılır müzik yapmak en önemli şeydir.Bunu ne kadar popüler yapacağımıza karar vermek biza kalıyor.Üzerine düşünmek durumundayız.''

Yeni bir albüm çıkarmak ve yeni şarkılar hazırlayıp yeni koreografileri bir tarza oturtmak 13 yaşındaki bir şarkıcı için hiç de kolay adımlar değildir.Halk hep bir öncekinden daha iyisini bekler daha görkemlisini ve daha şaşırtıcı olanını.BoA aynı zamanda onları da hayal kırıklığına uğratmak istemiyor.

''Büyümenin acılarını hep çektim.Herkesin beklentilerini %100 karşılamak zor ama tabii ki gösterebileceğimin en iyisini göstermek istiyorum.Çalışmalarımın karşılığında iyi sonuçlar aldığımda gururlanıyorum.Şarkıcı olmak  bağımlılık yapan birşey.''



Yine de hala BoA'yı korkutan birkaç şey var.Baştan ayağa bir şarkıcı olarak çıkarıldığı imajı ve Amerika'da başarılı olmadığı hakkındaki yanlış anlaşılmalar.

''Sen sadece ''ilk'' ya da ''ikinci'' albümün için bir şarkıcı haline getiriliyorsun.4. ya da 5. albümlerinden itibaren şarkıcılar kendi istedikleri müziği yapabiliyorlar.Reklam yaparken ben en başta en rahat edebileceğim şarkıyı koyarım.Benim Amerika teşebbüsüme de yanlış yerlerden bakıyorlar '' diyor BoA. ''Orada başarılı olmaya gitmedim öğrenmeye gittim.Orada müzikle,koreografiyle ve İngilizce ile ilgili birçok şey öğrendim.Bunu bir yatırım olduğu kanaatindeyim, yaşamaya başlayacağım hayatın yatırımı.''

Yaşamının yarısını şarkıcı olarak geçiren bu sanatçı kendisine ''13 yaşındaki şarkıcı'' kimliğinin dışındabirşey yapacak olsa bu ne olurdu diye sorulduğunda biraz tereddüt ediyor ve bir sonuca varıyor.

''13 yıldır şarkıcı BoA olarak yaşayan biri olarak sanırım bu benim açımdan en zor soru.Yapmak istediğim çok fazla şey yok.6. sınıftan beri SM Entertainment'tayım.Hayatımın yarısını bir ünlü olarak geçirdim ve yarısını da normal bir insan olarak.Gerçekten bilmiyorum.Etrafımdaki insanlar ne yapmak istediğimi sormazlar; bana her zaman ''Bu yola girmemiş olsaydın ne yapardın? Bu bir felaket olurdu'' diyorlar.İşte ben bu denli şarkı ve dansa bağlıyım''

Kaynak:enewsworld.mnet.com
Çeviri:BoA Turkey

0 yorum:

Yorum Gönder

Ara